tiistai 30. joulukuuta 2008

Lohtua...

Elämältä on tullut viime aikoina vähän isommalla monolla päähän ja kun eivät herkut eivätkä ruoka oikein maistu, herkuttelen sitten langoilla... Osa tuli tänään, osa jo aiemmin. Tosta Manosista ajattelin vääntää tämän kaulaliinan (idea jonkun blogista, vielä kun muistaisi kenen), Cascade 220:stä lukuunottamatta muista tulee sukkia. Ihastuin Ullasta löytyneeseen Strawberry Field-ohjeeseen ja vihreät sukat Arwettasta ovat muuntumassa lahjoiksi. Jouluksi eivät ehtineet, mutta joulun jälkeen sitten... Ja samalla ohjeella taitavat syntyä myös anopille synttärilahjasukat. Modassakin oli muutama ihan toteuttamiskelpoinen ohje tällä kertaa. Mä ehdottomasti tarvitsisin villatakin, tuossa oli aika mukavan mallinen sellainenkin.

Mulla on ajelehtinut kerä Noro Kureyonia ympäriinsä ties miten kauan ja nyt löysin siihen sopivan pipo-ohjeen eli mariomyssyn. Kiitoksia ideasta Saiu. :) Värinumero taisi olla 183, puikot nelosen epämääräiset pyöröt ja koska lankakin loppui taas kesken, päälaelle asettautui läntti tummanruskeaa Cascadea, joka onneksi istui sinne hyvin huomaamattomasti. Mä en ymmärrä, miksi mulla loppuu lanka ihan aina viisi senttiä ennenkuin pipo on valmis. :P Pipon malli on tosi kiva ja kerrankin lätsä sen tuntuinen, että pysyy peräti mun päässänikin. Voi olla, että joudun tästä tekemään toisenkin version. Nopeastikin tuo vielä valmistui.

2 kommenttia:

  1. Voi sinua, on tosiaan epäreilua miten paljon pahaa mieltä on matkallesi tänä vuonna mahtunut.

    Mut sen vaan sanon, että aika kauniin ja vaarattoman tavan hakea lohdutusta olet löytänyt. Ihana pipo, mä haluun kans tollaisen... (Ja itseasiassa olis varmaan jo puikoilla Saiun kuvien jälkeen, jos lankavarastostani olis Noroa löytynyt.)

    VastaaPoista
  2. Jep.. Lankahamsterius ei ole ainakaan terveydelle kovin vaarallista. ;) Ja pipo on kyllä ihan loistavan mallinen ja lämmin, tuli testattua -10 asteessa ja hienosti lämmitti.

    VastaaPoista