keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Timantti


Venerannassa majailevat puutarhatuolit ovat kutitelleet visuaalista silmääni jo pidemmän aikaa ja olin odottanut aurinkoista päivää ja hyvää tekosyytä kuvata jotain tuolien tunnelmaan sopivaa. Sain lopulta valmiiksi ja pingotettua huivin, joka sopikin väriltään hienosti tuohon ympäristöön.

Huivin malli on Timantti ja ohje löytyy Ullaneuleen arkistosta. Minulle on iskenyt joku kolmioneulehuvivimma. Muut kutovat nähtävästi ihan muita malleja, minä tutkin Ullaa ja etsin malleja, joita voin sujuvasti kutoa katsellessani Netflixiä puoliunessa keskellä yötä. Siihen tämä Timantti oli muuten vallan erinomainen malli. Mallikerta oli sopivan yksinkertainen eikä kaaviota tarvinnut katsella kovinkaan usein. 

Lankana on joku poistohyllyn sukkalanka(, jonka vyötteen olen ilmeisesti hukannut) jatkettuna Regian Kaffe Fassetin raitalangalla, jossa sattui olemaan täsmälleen samaa sinistä. Tein sen klassisen virheen, että olin ihan varma, että kyllä lanka riittää, vaikka teenkin vielä tämän mallikerran... No, ei riittänyt. Itse asiassa toisella langalla tehty reunuskin on hiukan kapeampi kuin ohjeessa, mutta se ei oikeastaan haittaa. Huivista tuli lopulta ihan kaunis ja muutama puoliunessa tehty virhekin hukkui lopulta valmiissa työssä.

Nyt minulla on puikoilla toinen yksinkertainen kolmiohuivi. Saa nähdä mitä siitä tulee...

4 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat, kauniit värit! Kaunis on huivikin. Tuohon sitten pehmuste pepun alle ja kuppi kahvia käteen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tää itse asiassa on mun ja pikkuneidin eväsretkikohde. Lähellä, kaunista ja tuolitkin tarjolla. :)

      Poista