keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Köyhän miehen versio...



Ai Kamala, kun ihmistä huvitti tänään Koti ja keittiö -lehden parissa. Habitaressa on näköjään ollut tuollainen oikeasti fiksu ja kiva ratkaisu johtosotkuille. Niin on meilläkin, ollut jo jonnin aikaa. Köyhän miehen versio muodostuu Ikean Pluggis-paperikorista.Oli pakko keksiä jotain, kun pikkusilakka osoitti liiallista intohimoa johtoja ja pistokkeita kohtaan. Kelpaisi tuollainen Habitaressa esillä ollut malli kyllä tännekin. Aikasten nätti. Taidan silti toistaiseksi tyytyä Pluggiksiin. Ne ovat kyllä viime aikoijen Ikea-hankinnoista ihan parhaasta päästä noin muutenkin. Kivan näköisiä ja toimivia ja vielä kierrätyskama. Mii laik.

Meillä on muten ahkeroitu. Minulle on iskenyt pahimman laatuinen paikkojen järjestykseen laittamiskohtaus ja yllättävän paljon on tapahtunutkin. Siitä vähän myöhemmin, kun tuo työhuone alkaa oikeasti olla esittelykunnossa. Mutta oikeasti olen aika ylpeä itsestäni. Alan oppia hävittämään turhaa tavaraa ihan murehtimatta. Esim pienet vauvanvaatteet ovat lähteneet suurimmalta osin ihan surematta. Jotain toki olen säästänyt muistoksi, mutta oikeasti 99% on poistunut taloudesta. Yleisen järjestyksen ylläpitoa helpottaa myös nti 8 kk, joka osoittaa ällistyttävää ulottuvuutta. Kaikki vähänkin matalamalla oleva tavara on siis ollut pakko joko laittaa oven taakse tai sitten nostaa korkeammalle. Samallahan moiset on sitten perannut läpi ja hävittänyt turhuudet. Tälläistäkin hyötyä vilkkasta ja nopeasti liikuntapuolella kehittyvästä vauvasta. 

Mutta minulla on oikeasti ollut aika hauskaa touhutessani.

(Pahoittelen kuvien heikkoa laatua. On pimeää ja minun kamerassani ei oikein potku rittänyt tänään)

8 kommenttia:

  1. Vautsi. Me tarvittas kans tommosia pluggiksia mut eihän meillä ole mitään, minkä ALLE mahtuis tuommonen..

    Mä oon yrittäny kommentoida vaikka mihin sun postauksiin mut meidän mokkula ei tykkää mun uudesta minisläpästä ja heittää mua ulos netistä koko ajan :( Mut mä komppailen ja tsemppailen, näin yhteen koottuna :D

    VastaaPoista
  2. Mullakin on järjestelyvimma menossa. Tänään siivosin vaatehuoneen ja olihan siellä lattiakin;) Lasten vaatetta oon laittanut huutonettiin ja varasin kirppispöydän, jonne vien kaikkea mahdollista! Ihanaa päästä turhasta roinasta eroon!

    VastaaPoista
  3. Eikö teekin hyvää? ;)Mulla alkaa olemaan alakerta ja toinen vaatehuone valmiina. Ja vintistäkin vietiin eilen turvakaukalot, pinnis yms. vauvakamaa veljen uusinta odottamaan.

    Jatkoin kirppispöytää vielä viikolla kun menee yllättävän hyvin kaupaksi ja kaapit kiittää :D Se on lentoliput kolmelle ansaittu.

    VastaaPoista
  4. Erika: No onpa tylsäkdi heittäytynyt sun nettiyhteytesi uuden koneen seurassa. Toivottavasti alkaisi jossain vaiheessa yhteistyö pelittää.

    Niisku: Mä olen löytänyt asunnosta seinät ja laatikoista pohjia. ;) Hyvä tietää, että niitä on. Tosin aika monta kappia on edelleen raivaamatta.

    RuusuLiisa: Juu, teke kyllä. Puhdistaa sielua kummasti. :D Aika hyvin toi lentolippujen ansaitseminen. Meillä on ehkä ensi kesänä pihakirppis, mutta sen tuotoksi riittää kyllä ihan turhasta kamasta eroon pääseminen... Tietty, jos enemmän tulee, niin kelpaa sekin.

    VastaaPoista
  5. Ihana kuulla sinusta noin iloisena!

    VastaaPoista
  6. No oikeasti on aika kiva olla välillä kohtuullisen hyvällä tuulella. :)

    VastaaPoista
  7. Hyvä keksintö! Meillä on monta Ikean "köyhän miehen" versiota, mutta johdot lojuvat sikin sokin lattioita!

    VastaaPoista
  8. Eikun Pluggikset hyötykäyttöön vaan. ;)

    VastaaPoista