perjantai 15. marraskuuta 2013



Silakkainen tuli töhuoneesta valtavalla tohinalla ja esitteli löytönsä. Olen joskus ostanut pussillisen kirjavia lasikuulia ja nyt neiti oli kovasti ihastunut. Vielä enemmän ihastusta herätti se, kun neiti sai laittaa ne oliivipuun juurelle täydentämään aiempaa lasikuulamäärää. On niissä jotain lumoavaa. Aika aktiivisesti tosin joudun hakemaan nuorta tutkijaa keräämästä kuulia pois kukan juurelta. Ehkä ne vähitellen alkavat pysyä siellä.

Hus & Hemissä oli hauska paperitähden ohje. Kun muu perhe lähti ruokakauppaan, minä kaivoin esiin paperileikkurin ja askartelukartonkia ja tein yhden kokeeksi. Vähän ohuemmat suikaleet voisivat olla keveämmän näköiset, mutta saattaa olla, että noita tulee tehtyä muutama lisää. Tarkoittaako tämä yllättävä jouluaskarteluinto sitä, että joulu alkaa olla lähellä? Eilen paistoin tähtitorttuja...

Ai niin. Tähän pieni Mitä ajattelin tänään -pätkä. Olen päivisin television ääressä, kun nukutan Silakkaa. Ihanien ruokaohjelmien sijaan viime aikoina onkin tullut kaiken maailman Häähulluja yms. Se ohjelma on kyllä herättänyt suurta hämmästystä. Tai siis lähinnä se, että miten ne miehet uskaltavat sitoutua niihin kirkuviin harpyioihin? Vai eivätkö vain kehtaa kieltäytyä kameroiden edessä. Niin ja mistä ihmeestä moisia riivinrautoja edes löytyy? Tai no, kyllä minäkin olen elämäni aikana muutaman ulkonäköön ja omaan napaan keskittyvän naisihmisen kohdannut, mutta mistä ihmeestä tuollainen Nämä ovat Minun hääni, Minä määrään, oikein tulee? Ja miten ihmeessä muut ihmiset alistuvat tuollaiseen kohteluun? Tai no, johonkinhan ne koulukiusaajatkin tietenkin menevät koulun jälkeen... Mutta se, että joku haluaa välttämättä avioitua tuonluontoisen ihmisen kanssa. Beats me.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti