tiistai 4. tammikuuta 2011

Villapökiä


Jotta tuollaisia olen saanut aikaiseksi. Kaapissa on vielä jokuset pikkuiset ihan luonnonvalkoisesta hahtuvasta kudotut versiot, jotka olivat jo isomman tytön käytössä ja muutamat Ruskovillan pitkäpunttiset. Nyt ajattelin,  että talvivauvan kanssa pääsee helpommalla, kun on monet pitkäpunttiset. Body ja villikset riittävät pitkälle. Ainoa ongelma on, että noista tuli yllättävän ison näköisiä. Ohje on Titityyn Patons-pöksyjen ohje, mutta minun käsialani vain taitaa edelleen olla melkoisen löysä... No, naru vyötärölle ja resorit kaksinkerroin, ehkä se siitä.

Niin ja materiaalit. Vihreät ovat kaikki Patonsin Classic Woolia ja raidalliset tein tytön villatakin jämälangoista eli ne ovat Cascade 220-alpakkaa. Vielä kun joku pesisi nuo ja upottaisi lanoliinikylpyyn joksikin aikaa. Minä en jaksa (nyt), taidan kaivaa neidin villapaidan ja päätellä lopultakin siitä langanpäät ynnä kasata sen käyttökuntoon. Neiti meni iskän kanssa suksikaupoille, pitäähän hiihtopusero saada käyttökuntoon. Varsinkin kun viikonlopulle on luvattu jo ihan inhimillisiä lämpötiloja ulkoiluharrastusten suhteen. Vähän jännittää olenko silloin jo tositoimissa vai ähisenkö edelleen sohvaperunana.

7 kommenttia:

  1. !!! Siis kun ovat ihanaisia :) Mä tarttisin tuonkin ohjeen, oon tehnyt ullan pöpä-ohjeella kaikki mutta haluaisin vähän kokeilla muutakin. Putille ei o kun yhdet pitkävartiset, täytyy varmasti tehdä useemmat vielä.

    Matti ja Vilppu on jo käyny luistelemassa, minä en (tietenkään) päässyt äheltämään reissuun mukaan ja harmittaa, kun tekevät kaikenlaista ilman minua. Mutta nyt se on tilanne tämä sama vielä, hiihtäminen tulee kyseeseen sitten myöhemmin :)

    Voi himpula ku jännittää, sunkin puolesta! Onko siitä käynnistelystä ollu puhetta?

    VastaaPoista
  2. Katsotaan, mitä voin tehdä. :)

    Ja sama täälläkin, nuo kaksi ovat käyneet pelaamaasa jääkiekkoa yhdessä ja menevät varmaan hiihtämään myös. No, ehtiihän tuota mukaan joskus myöhemminkin. Tuo neidin iskä on kyllä muutenkin hirmuisen ahkera likuttamaan tyttöä, paljon ahkerampi kuin sen äiti. Köh...

    Mä menen perjantaina sinne polille taas, katsotaan, mitä sanovat ipanan koosta...

    VastaaPoista
  3. Ai kamala että sä oot ollut ahkera neuloja! Minä olen reilusti kade, sillä en koskaan saanut tehtyä kuin yhdet villahousut neuloen Alexille, ja nekin reilusti vaippaiän jälkeen.

    VastaaPoista
  4. Pirteen värisiä villapökiä!!!

    VastaaPoista
  5. Annika: Pitää sitä ihmisen jossain asiassa olla ahkera ja aikaansaava. ;) Sä teet kaikkea muuta aika lailla tehokkaammin kuin minä...

    Minna: Katselin tuota vauvanvaatelaatikon värivalikoimaa ja totesin, etä pieni värilisä ei liene pahitteeksi.

    VastaaPoista
  6. Yhet pökät toista lahjetta vaille valmiit. Mulla selvästi tosiaan piukempi käsiala, mutta auttaisko ihan puikko-koon pienentäminen? Kön mä jouduin ihan soveltamaan, kun ei ollut 4,5 sukkapuikkoja, eli kudoin resorin jne ihan nelosen pyöröillä ja lahkeet sitten peräti kolmosen sukkapuikoilla ja ei näytä kovin pienet kuitenkaan olevan (siis pienintä kokoa ajatellen). Mulla oli myös lanka varmaan piirun ohuempaa, sovelsin siinäkin voimakkaasti ja käytin kaikkea mahdollista jämää hahtuvasta nallen kautta varmaan kaksinkertaiseen floricaankin..

    VastaaPoista
  7. Mä kudon aina pienemmällä puikkokoolla kuin ohjeissa, koska muuten tulee lasten koosta aikuisen kokoa olevia tuloksia. :D Noi käytetyt langat vaan on sen verran vahvoja, että juuri tuosta ei voi kamalasti ohentaa, ettei mene pelliksi...

    VastaaPoista