maanantai 3. tammikuuta 2011

Väsy iski


Tämä mamma on simahtanut aika pahasti viime aikoina. Aamuisin sängystä pääseminen on melkoinen projekti. Onneksi minulle on suotu mies, joka tajuaa olotilani ja tekee ja helpottaa oloani minkä kykenee. Oikeasti minun piti kiivetä kameran kanssa yläkertaan ja kuvata pieniä villahousuja. No, housut ovat ylhäällä, minä ja kamera alhaalla. Jospa huomenna. Oikeasti ne kaipavat myös pesua ja lanoliinia, kuten vanhemmatkin versiot aiheesta. Mutta ajatella, että olen kaikesta huolimatta saanut jokuset pöksyt aikaiseksi. Jotain sentään. ;)

Ulkona on todella kirpakka pakkanen. Ulkoistin lapsen viihtymisen ensin Totoron, nyt tarralatikon huoleksi. Molemmat tuntuvat toimivan kohtuullisen hyvin. Se pinwheel-peittokin on ihan pikkuista vaille valmis, samoin viheliäisen sairaalakassin pakkaaminen. No, tuo kassin pakkaaminen on kyllä ihan aloittamista vaille valmis. Jos saisin tänään edes kerättyä kaiken tarvittavan, vielä kun keksin, mitä se kaikki tarvittava on ja miten isoja vatteita tuonne edes kannattaa kantaa itselleen kotiinpaluta varten.

Mutta nyt rahkaa minulle ja lapselle välipalaksi. Ai niin, tänään tajusin, miten hyvää avocado on. Aiemmin en moisesta ole suuremmin piitannut. Söin sitä kikhernepihvien, avocadon, tomaatin, kermaviilin ja salaatinkastikkeen kanssa ja olin niellä kieleni ruoan mukana. Käsittämätöntä, että en ole osannut tuota arvostaa aiemmin...

2 kommenttia:

  1. Voi mammaa :) Tiedän (taas) tunteen. Miehissä on käynyt kyllä tuuri, sen voin myös jakaa :)

    Mä oon edelleen kahden vaiheilla tuon avocadon kanssa. Jonkun itse tekemä quacamole oli joskus älyttömän hyvää, joten ehkä uskaltaisin kokeilla muissakin yhteyksissä. Ja Rowanin Felted Tweedissä just se väri avocado on kaikkein herkuin :)

    Jaksamista, voimaa ja armoa itseä kohtaan toivon. Mullekin sano th neuvolassa, että ei se esikoinen réhdi tästä ajasta traumoja saada..

    VastaaPoista
  2. Juu, pakkohan tässä on vain maata, kun ei pystyssä jaksa olla. Ja lapsi on kyllä tyytyväinenb, kun saa katsoa töllöä kainalosta niin paljon kuin haluaa. ;) Kerrankin...

    Mä tosiaan havaitsin, että tuo kermaviili tuntuu olevan avain onneen tuon avocadon kanssa. Creme fraichekin varmaan toimisi... Kannattaa maistaa, ehdottomasti. :)

    Värinähän tuo avocado on ihan syötävä. Slurps.

    VastaaPoista