sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Kotiviikonloppu



Tautitilanne on taloudessa vakaa. Lääkekuuri aloitettu, sen lopullista vaikutusta odotellaan edelleen. Valitettavasti taitaa olla niin, että tuolla isommalla murmelilla on peräti kaksi tautia päällekkäin.. Lapsi raukka... Hilpeäksi menee... Joten olemme kotoilleet ahkerasti, Silakkainen on tietenkin pääsyt unilenkille, muuten viikonloppu on vietetty kotona.Minä olen ommellut lapsen riemuksi kalenterin ja tehnyt tänään siihen kortteja. Projekti pysähtyi puuttuviin kangasväreihin ja jouluisiin kuviin, mutta ei hätää, mies lupasi diilata huomena ruokiksella moisia minulle Tiimarista.

Olen myös todennut, että minulla on noin yleensä melkoisen hyvin varustettu askartelu-/käsityökaappi. Eipä ole kovin paljoa joutunut hankintoja edes harkitsemaan tuota kalenteria varten. Voisin kyllä yleensäkin opetella ensiksi tutkimaan kaappini sisältöä ennenkuin säntään ostamaan uutta. Löysin kaikenlaista, jonka olemassaolon olin jo moneen kertaan ehtinyt unohtaa. Jotta askarteluaa luvassa jatkossakin.

Ihana mieheni vaihtoi myös alakeran vessaan "uuden" lampun, joka sekin löytyi vanhoja varastoja pönkimällä. Edellinen oli vain minun silmääni... Krhm... Ei niin osuva. Nyt ensiksikin valaistus on kauniimpi ja vieläpä tehokkaampi. Uuden lampun kuvaaminen osoittautui mission impossibleksi, joten voin vain vakuuttaa, että kivemmalta näyttää.

Perjantaina vietimme kissanpäiviä ja sain sen kunniaksi tulppaaneja ja siskolta maljakollisen tylliä ja valoa. Piti siis siivota senkin päällinen. Ehkä tuon voi laskea ensimmäiseksi joulusisustuksen veryttelyksi. Ainakin nurkka näyttää aika paljon kivemmalta, kun epämääräisenläjät onnittelukortteja ym. häipyi häiritsemästä feng shuita. Vielä kun joku jaksaisi suorittaa samanmoisen karsinnan myös kirjahyllyssä. Siellä kun ei ole feng shuista tietoakaan... Shuishuita kyllä sitäkin enemmän, roinaa niin, että heikompaa varmaan jo hirvittää. Mistähän ihminen saisi kaivettua intoa ja ison lapion kirjahyllyn järjestämiseen?

2 kommenttia:

  1. Aivan mahtava kokoelma sulla noita maatuskoja! Mistä olet niitä "löytänyt" noin vaikuttavan määrän?

    VastaaPoista
  2. Mä olen keräillyt maatuskoita jo jokusen vuoden ja ovat siis vähitellen kertyneet meille. Huutiksesta, kirppareilta olen niitä hankkinut ja jokunen on tullut tuliaislahjoina.

    VastaaPoista