perjantai 11. marraskuuta 2011

Tilapäinen mielenhäiriö



Olen ylittänyt itseni... Viikon sisään kolmas leipomiskerta. Voisin jopa epäillä joulun lähestyvän, kun sisäinen kodinhengettäreni alkaa kaivautua voimalla esiin. Jotenkin käsityötuotantokin on ihan huomaamata pyörähtänyt käyntiin. Siitä on itsellä paras mieli. Lapsi arvostaa eniten äidin leipomisintoa. Pää minulla on tosin yhtä sumuisessa tilassa kuin kameran tarkkuus alemmassa kuvassa. Siihen sattuivat niin iloiset värit, että en antanut pienen epätarkkuuden haitata. Mutta mielelläni oppisin silti nukkumaan aamuisin pidempäänkin kuin neljään. Pikkuneiti oppi nukkumaan yönsä, minä en vielä... Mutta isänpäiväyllätysten kimppuun. Pikkuisen on vielä kudottavaa jäljellä. Krooh...

6 kommenttia:

  1. Kylläpä siellä "päivät" alkavat todella aikaisin! Meidän pikkuneiti herää viiden kuuden välillä ja sekin on musta jo aikaisin...Kellojen siirto vaan pahensi tilannetta. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Neljältä kuulostaa aika synkältä;/, varsinkin tyypistä joka valvoo aina kahteen asti...

    Mä tykkään leipomisesta; se on niin terapeuttista- varsinkin jos vaihto ehtona on vaikka siivous:)

    VastaaPoista
  3. Voi sentään, sepä se, että miten sitä itse osaa kun lapsi on jo oppinut. Mulla oli tuo syndrooma Vilpun kanssa, Valtin kanssa olemme edelleen kylkimyyryt ja heräämme miten kuten kaikkiin eri aikoihin, yleensä onneksi vasta seiskan pintaan..

    Mä haaveilin kutovani miehelle uuden kaulurin, vaan en tiiä ehdinkö :( Leipoa ehkä ehdin, kiitos aiemmista inspis-posteista :)

    Ihanat apuleipurit sulla!

    VastaaPoista
  4. Niisku: Onneksi ne ovat vain minun päiväni, jotka alkavat ajoissa. Noi lapset vetävät kyllä unta herätyskellon soittoon saakka eli seiskaan. Mukavaa vikonloppua sinnekin.

    Annu: Mä en kyllä jaksa valvoa kamalan myöhään enää. Sattuneesta syystä. Normaalisti olen iltaihminen, nyt on hiukan tahti taas vaihtunut... Ja juu, kyllä leipominen aina siivouksen voittaa. ;)

    Erika: Toivottavasti löytyy aikaa sille kaulurille. Yllättävän nopsaan tulee, etenkin paksusta langasta. ;) Mutta leipominen on nopeaa, varsinkin tuollainen hyrskynmyrskynleipominen, kun kaikki tarvikkeet vain vatkataan sekaisin ja tyrkätään uuniin tekeytymään herkuiksi... Muunlaisista leipomisista haaveilen sitten hiukan myöhemmin.

    VastaaPoista
  5. Apuleipurien kanssa leipominen on parasta!!!

    VastaaPoista
  6. Joskin meillä tuo nuorempi apuleipuri on melkoisen vilkasliikkeinen... Menee välillä hiukan leipominen säätämiseksi. D:

    VastaaPoista