lauantai 27. marraskuuta 2010

Tonttuilua






























Jostain syystä Koti ja keittiö viipyii tällä kertaa matkallaan melkoisen monta päivää. Melkein jo alkoi harmittaa. No, onneksi sain odotellessani nimpparilahjaksi uuden leivonnaiskirjan. Ihania ohjeita ja tuo kannen kakku on vain niin herkullisen näköinen. Vielä kun saisi moisia syödäkin, mutta voihan sitä muillekin leipoa ja itse nauttia ihan silmänruokaa. Toastinkin joulukuvasto tuli. Ihania kuvia ja tunnelmaa. Oma joulutunnelma on taas viime päivinä loistanut poissaolollaan... 

Lapsella joulutunnelmaa riitää kyllä sitten minunkin tarpeisiini. Eilen kävimme talsimassa pakkasessa ja lumisateessa pukkiparaatin mukana. Pikkutonttu oli haljeta onnesta, kun sai jakaa karkkeja muille lapsille. Kulkueen tahti oli kyllä sitä luokkaa, että pienimmät eivät pysyneet mukana ja minäkin olin reitin laukattuani mahoineni aika tyytyväinen siihen, että homma oli hoidettu. Mutta sää oli kieltämättä huomattavan jouluinen.

Noin muuten taloudessamme asustaa sellainen klassinen vitsien raskaanoleva, joka kiukuttelee turhasta ja tarpeellisesta, muistaa möksöttää säännöllisesti ja itkeä tirauttelee milloin mistäkin aiheesta tai vaikka ihan aiheettakin. Ei se niin tarkkaa ole. Onneksi tämä on ohimenevä olotila, välillä on jo ikävä omaa itseään ja suht. normaalia aivotoimintaa. 

6 kommenttia:

  1. Sulla on sentään mitä odottaa :D Musta tuntuu, että mä olen aina tämmönen, enempi vähempi. Vähän pienemmällä mahalla mutta ei kovinkaan pidemmällä pinnalla..

    Ihana tonttu teillä siellä!

    VastaaPoista
  2. Toivotaan, että en ihan loppuikääni ole näin heiluvainen. :D Mä olen kuitenkin normaalisti kohtuullisen rauhallinen tapaus...

    Tonttu on niin innoissaan, että nukku punainen lakki päässään. ;)

    VastaaPoista
  3. Mukavan näköistä luettavaa sinulla! Meeri tossa vieressä iski katseensa heti PetShoppeihin ja ois tahtonut HETI lähteä leikkimään niillä ;O) vaikka onhan niitä kertynyt hänellekin melkoisen paljon.

    VastaaPoista
  4. S sai ison kasan petsejä idoliltaan, joka kasvoi moisila leikkimisestä ulos. :) On niilä sitten leikittykin. Jotta mEri tänne vaan leikkikaveriksi.

    VastaaPoista
  5. Terve kaima!
    Toi pukkikuva on jotenkin tosi hieno.

    VastaaPoista
  6. Terve terve. :) Juu, toi kuva on itse asiassa mun mieheni ottama, minä kun laukkasin kieli vyön alla ton kuorma-auton perässä. Ja mä tykkään kans siitä, on moni asia osunut kohdalleen. :)

    VastaaPoista