keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Huivitusta



Teen minä muutakin kuin pällistelen syksyn lehtiä ja lintuja yms. Aloin haaveilla vähän isommasta huivista lämmittämään aamukävelyille harteita. Jostain syystä käteeni osui tuo joskus Tallinnasta napaamani revontulilanka. 

Hmmm... Totesin jo kutoessani, että tästä ei taida tulla huivia minulle, mutta teinpä huivin kuitenkin loppuun. (Tai ainakin päättelemistä vaille, kuten kuvasta näkyy.) Huivin perusosan lähtökohta on jostain Modasta napattu epäsymmetrisen pikkuhuivin alku, muuten sitten teinkin ihan tunteella ja lisäsin röyhelöt ihan omasta päästäni. Ei tuo loppujen lopuksi harteilla ole ihan mahdottoman näköinen ja röyhelöosuus on itse asiassa aika kivan näköinen, minä vain en viihdy ihan noin railakkaissa sävyissä. Pitänee siis löytää huiville joku värikkäämpi käyttäjä ja tehdä itselle vastaava vaikka jostain iloisen harmaasta tai samean vihreästä langasta... 

Jossain vaiheessa, viimeistään työtä päätellessä, alkoi kyllä usko loppua. Taisin tehdä päättelykerrosta reilusti toista tuntia...

Alinta kuvaa katsellessa tuli mieleen, että tähän aikaan syksystä varmaan voisi jo harkita aurinkovoiteen siirtämistä pois näkyviltä... Ja nuhailusta huolimatta viedä NAsolinit lääkekaappiin olohuoneesta.

7 kommenttia:

  1. Mun silmä kiinnittyi alimaan kuvan huivin jälkeen punaiseen Angry birdsiin. Mä mitään purkkeja huomannut ennen kuin sain tekstin luettua :O)
    Iloisen värikäs huivi.

    VastaaPoista
  2. Oi miten pehmoinen, lämmin huivi! Tsemppiä syysjumitukseen!

    VastaaPoista
  3. Minna: Hyvä, jos vihainen lintu hämäsi katseen pois ylimääräisistä purkeista. ;)

    Nonna: Kiitos. Yleensä mä en pode kummempaa syysjumitusta, siksi tämä tuntuu kummalliselta. Mutta ehkä tämä tsempeillä hellittää. :)

    VastaaPoista
  4. Ihana huivi, pidä toki itselläsi. :) Ja tsemppiä jumituksiin täältäkin.

    VastaaPoista
  5. Kiitos Anna. :) Mä kyllä taidan kuitenkin laittaa huvin eteenpäin. Turha sitä on täällä käyttämättömänä makuuttaa, koska käyttämättä tuo mulla jäisi... Onneksi on käyttäjäkandidaatti katsottuna. ;)

    VastaaPoista
  6. Ihanat värit huivissa! Näin käsityörajoitteisena (= en tee käsitöitä) ihmettelen aina, miten itsetehdyistä kauniista töistä voi luopua, mutta tokihan jos et itse käytä, niin sitten etiäpäin.

    Mutta niin kaunis tuo värien kirjo on, että alkaa tehdä mieli ostaa lankaa ja muistella kutomisen alkeita. Noh, jos niin pitkälle menisin, ostaisin kuitenkin jotain harmaata, mie kun tykkään harmaasta ja semmosista väreistä aika lailla. :)

    VastaaPoista
  7. Minä itse asiassa teen suurimman osan käsitöistä joko muuten vain muille tai lahjaksi. Ei noita määräänsä enempää vitsi itselleen vääntää.;) Mutta tekeminen vain on itsessään akmalan mukavaa ja jos tuotoksesta vielä joku ilahtuu niin mukavuus sen kun leviää. :)

    VastaaPoista