lauantai 17. marraskuuta 2012

Koru(r)asialla


Innostuin tänä aamuna hiukan kollaamaan korulaatikkoani ja totesin, että jos ottaa huomioon sen, että en juurikaan käytä koruja, niitä on kertynyt aika uskomattoman paljon sinne laatikkoon. Ja muuallekin, kieltämättä. On minulla sellaisia ihan perinteisiäkin koruja, jalometallisia ja sisäsiistejä, mutta jotenkin pidän koruissa hiukan krouvimmasta otteesta ja omalimaisemmista materiaaleista. Yläkuvassa on pari lahjaksi saatua riipusta ja opiskelukaverini tekemä rintaneula sekä toisen kaverin tekemä luusormus. Medaljongin äiti on sanut sedältään pienenä tyttönä ja periyttänyt minulle ja kultasormus on ammattisormukseni. Tuo hattuneula kuvassa alimmaisena on kirppislöytö.

Alakuvassa (pahoittelen sen epätarkkuutta, valo vain ei suostu riittämään) suurin osa koruista on opiskeluaikojeni satoa. Tein ja käytin silloin paljon rintaneuloja. Emalisormuksen sain silloiselta poikaystävältäni lahjaksi, sen toinen puoli on kirkkaan vihreä, ja venäläisen rintaneulan isä toi joskus tuliaisena. Keskellä oleva hopeinen silmärintaneula on ensimmäinen koru, jonka olen itse tehnyt. Jotenkin noita katsellessa alkaa kunnolla syyhyttää sormia. Jotain asiaan liittyvää olisi kyllä ihan mahdottoman mukava tehdä pitkästä aikaa.

3 kommenttia:

  1. Vau mitä koruja - tykkään.
    Koska en ole lukenut blogiasi alusta asti (järjestelmällisemmin kun blogisi löysin ja siitä ei ole kovin pitkää aikaa, tänä vuonna joskus se oli ja sitten olen hypellyt siellä täällä lähinnä taloanne katsomassa, kun kiinnostaa se), niin ymmärsinkö nyt oikein, että sulla on koruntekijä/kulta- tai hopeaseppä tms. -koulutus/taustaa? Olisi kiinnostava nähdä töistäsi kuvia ja ilman muuta ala tehdä uutta! Olen kyllä tajunnut, että sulla on kättentaitoja ja silmää kauneudelle, mutta en sitä sen kummemmin miettinyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen aikanani valmistunut Lahdesta artenomi-hopeasepäksi. Työhistoria on sitten enemmän tuota ruutugrafiikkaa ja 3d-animaatioita. Esiteltäviä töitä on siis vähän huononlaisesti. Jotain kuitenkin, katsotaan jos joskus jaksaisin kaivaa jotain esin. Juu, minula on taipumus piilotella omia aikaansaannoksiani...

      Poista
  2. Kylläpä olisi muinoionen äidinkielen openi ylpeä tuosta "toimivasta" kysymyslauseesta... krhm... :D

    VastaaPoista