tiistai 12. maaliskuuta 2013

Hunajaista

Jotenkin olen viime aikoina alkanut haaveilla hunajansävyisestä makuuhuoneesta. Sellaisesta lämpimistä sävistä koostuvasta, murretuista keltaisista ja hunajaisesta puusta, vanhoista, kukallisista täkeistä, ruskeansävyisestä tapetista. Melkeinpä pehmeästä pesämäisyydestä. Päähänpinttymän syntyhetkikin on tiedossa. Katselin Yhteistä taloprojektia Neloselta ja siinä oli ihana, hunajansävyillä tapetoitu huone ja bingo. Osui ja upposi ja siinä sitä oltiin. 

Rehellisyyden nimissä tämänhetkinen turkoosi ei yleensäkään olisi ensimmäinen valintani, menettelee, mutta on h y v i n kylmä sävy, suorastaan jäätävä. Ehkä hunajaisuus on ihan vastareaktio arktisuudelle? Hunajaista puuta huoneesta kyllä löytyy. Sänkyä ja kaappia lukuunottamatta huonekalut ovat ajan kauniiksi patinoimalla lakkapinnalla. Jotta ehkä joskus. 

Tapettimallit Philgren & Ritolan.

6 kommenttia:

  1. Kahta ylimmäistä olen haaveillut keittiöön, mutten osaa päättää kummasta tykkään enemmän.
    Kivoja huopamunia olet pyöritellyt. :O)

    VastaaPoista
  2. Noista kumpikin olisi varmaan ihana. :) Mä yllätykseksni olen noista viehtynein oikean alakulman malliin. Se vain jotenkin sopisi tähän taloon parhaiten.

    VastaaPoista
  3. Katos, aiheutit mulle lisää valinnanvaikeutta yläkerran aulatilan tapetin suhteen :D Noi kaksi, jotka eivät olleet mun listalla, näyttää nyt kovasti kivoilta. Oikea yläkulma ja vasen alakulma siis.

    VastaaPoista
  4. Minäkin pidän noista ylimmistä, ihanat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin tykkään niistä tosi paljon, ne ovat vain vähän väärää aikakautta suhteessa taloon...

      Poista