keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Kauluri

Minulla on pyörinyt kaapissa melkoisen kauan pari kerää Garnstudion sinapikeltaista Viennaa. Hetken aikaa mielessä on pyörinyt myös halu tehdä sinapinkeltainen kietaisutuubi. Jotta kerrankin löytyi materiaali lankavarastosta suoraan. Tämä tuubi oli kyllä hiukan hankalammin tulostuva kuin kuvittelin. Jouduin repimään mohairia auki useampaan kertaan, kun joko mitat tai neulejälki ei miellyttänyt. Lopulta nro 9 puikot ja ihan tavallinen ainaoikea 26 silmukkaa leveä jälki täytti vaatimuslistani. Ainakin huivi on kauniin värinen ja sopii aiemmin kutomaani pipoon ja kynsikkäisiin. Lisäksi se poimi tilauksen tehdä isommalle neidille oma tuubi kaulaa lämmittämään. Se pitää kuulemma tehdä Novitan ihkusta, paljettikoristeisesta Säteestä. Katsotaan löydänkö sitä mistään... 

Itselleni tekisi mieleni tehdä kirjoneuletakki. Ehkä joskus...

Kuvien, joissa minä esiinnyn, krediitit menevät miehelleni.

Niin ja itse ihmettelen kovasti, mistä tämä yletön sinapinkeltaisen rakkautni on oikein kotoisin? 

14 kommenttia:

  1. Mun silmät nauliutu tuohon täkkiin! (huivikin on kiva *\o/* mutta täkki on nyt porautunu mun verkkokalvoille)

    Tuubit rules!

    - Tuubikäännynnäinen tässä hei! En ennen oikein tajunnu niiden funktiota, kun roikkuva kaulahuivi on muka pukevampi, _mutta_ huomasin nyt tuubin käytännöllisyyden - se ei tule tielle ja pysyy kaulassa. Mikä vapaus!

    Äiti (hovineuloja) teki mulle tuubin novitan jostain mohairista (mikä se nimi on, jota nyt myydään). Turkoosin patenttineuletta, jotain 15cm leveetä. Tosi hyvä tuli. :)

    VastaaPoista
  2. Mulla on ollut eka tuubi jo 80-luvulla... Ei taida voida kutsua siis käännynäiseksi? Silloin sen nimi kyllä taisi olla joku huppuhuivi tms, mutta ihan se oli sellainen oikein-nurin putki kuitenkin. ;) Tykkäsin kyllä jo silloin.

    Ja peiton on ystäväni joskus pelastanut mulle jostain kierrätyksestä. Siitä piti ommella jotain, mutta enhän mä raaskinut, kun se on niin ihana. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiäkkö, mullaki on ollu semmonen huppuhässäkkä - en kyllä osannu käyttää sitä sillon ollenkaan. Luonnonvalkonen. Näytin olmilta.

      Poista
    2. Mulla oli muuten kans luonnonvalkoinen se. :) Samixii!!! Iih... :D

      Poista
    3. Niitä ei varmaan myyty muita värejä siihen aataminaikaan :D

      Poista
    4. Eikun se taisi olla vähän niinkuin muodikas... Ja mun toppatakkikin oli vissiin luonnonvalkoinen.

      Poista
    5. Mulla oli kans. Itseasiassa se takki oli luonnonvalkoinen ja _mintunvihreä_ :D

      Poista
    6. Ei... Mintunvihreä!!!!! Kääk. Mulla oli sentään vain vaaleansininen vuori. :D

      Poista
    7. Epäilemättä... Mutta pakko tunnustaa, että mintunvihreä ei ole SE väri, jota olen kovasti kaipaillut. Ja nyt se tuntuu olevan uusi keltainen trendikkäissä blogeissa. Voi hyi yök. Paitsi, että se mintunsävy Teemoissa näyttää mun silmään epäilyttävän kivalta.

      Poista
    8. Mintunvihreä menee, mutta yks väri mitä en voi sietää on l o h e n p u n a i n e n tai p e r s i k a n v ä r i n e n. *puistatus*

      Poista
    9. No eivät ne kyllä munkaan ykkössuosikkilistaani korista. :D Eikä vaalea lila... Yyh...

      Poista
    10. No. mulla on kyllä hiukan antipatioita myös keltaiseen. Lähinnä siksi, että se ei vain sovi mulle yhtään (ja arvaa kenellä oli persikanväristen lavasteiden edessä kuvatussa rippikuvassa keltainen mekko?).

      Poista
    11. Mä tykkään keltaisesta väristä. Mut siis en oman lärvini läheisyydessä. ;) Eli ei sovi kirkas keltainen tällekään emännälle. Mut persikanväriset lavasteet. <3 :D

      Poista