torstai 7. heinäkuuta 2011

Jämäjämäjämä

























Tätä voisi kai jo kutsua jämälankakäsityöksi. Vaikka oikeasti ja tarkkaan ottaen en käytä siihen jämälankoja. Minulla vain sattuu olemaan aiemmilta vuosilta laatikollinen ihanan värisiä Novitan Alabama-lankoja ja päätin vihdoin alkaa tuhota niitä tosissani. Tuhosin minä niitä jo silloin aikaisemminkin, niistä valmistui melkoisen monta, pientä pipoa ja esim yksi virkattu, iso pehmo. Nyt yrittävät muotoutua pieneksi päikkäripeitoksi Silakalle. Isolle siskolle pitää kuulema tehdä tyyny. 

Nuo kuusikulmiot ovat ihan mainioita tehtäviä siksikin, että yleensä käsitöihin upotettava aika on melkoisen pätkittäistä ja tuollaisen kuusikulmion pyöräyttää muutamassa minuutissa. Yllättävän paljon noita ehtii päivän aikana koukutella. Ohje on mainio lapsennukutustyö. Istun vilpoisessa varjossa pihalla ja keikutan vaanuja toisella jalalla virkaten vimmatusti samalla. Voisi sitä hellepäiviä huonomminkin käyttää.

Ohje löytyi taannoisesta Modasta (3/2011 kassin ohje) ja on hyvin simppeli. 

9 kommenttia:

  1. On muuten herkun näköstä juttua! Ja piti sanomani aiempaan viitaten, että ihanaa kun sait huokaista helpotuksesta, mikä ikinä se aihe olikin, joskus menee hyvin ja onnekkaasti <3

    VastaaPoista
  2. Juu, se helpotuksen huokaus oli syvä, vaikka en sitä nyt sen kummemmin ala repostella. Vieläkin hymyilyttää.

    VastaaPoista
  3. Kyllä tuon peiton alla kelpaa uinua, herkullisen värinen. Hyvä että kaikki olikin hyvin!

    VastaaPoista
  4. Ihanat värit. Löysin blogisi ihan vahingossa tässä aamukahvia nauttiessa. Taidankin illalla makoilla riippukeinussa ja lueskella enemmän vanhempia tekstejäsi. Kivalle näyttää!!

    VastaaPoista
  5. Kate: Kiitos. :) Noi vanhat langat on niin ihanan värisiä, että oli ihan pakko keksiä joku, johon saa niitä käytettyä.

    Aurinkojumala: Kiva, että eksyit tänne. :) Toivottavasti teksteistä on illaksi viihdyksettä.

    VastaaPoista
  6. Mä oon käynyt kommentoimassa ja ihailemassa ja valittelemassa Alexin kadottaneen juuri Sen Virkkuukoukun, jota olen mielestäni viime viikot ollut vailla...mutta missä mun kommentti on? Jäänyt joltain uneliaalta varmaan lähettämättä :)

    VastaaPoista
  7. Mä oon monesti kommentoinut kans niin, että on jäänyt sit lopuksi yksi pikkuseikka hoitamatta. ;) Toivottavasti the virkkuukoukku löytyy, että pääset töihin.

    VastaaPoista
  8. Ihania nämä virkkauksesi! Ja ihana blogi muutenkin! :) Olen täällä ensi kertaa ja pitää kyllä tulla uudelleenkin!

    VastaaPoista
  9. Kiitos Liisa. Kiva kun kävit ja tervetuloa uudelleenkin. :)

    VastaaPoista