sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Kirpparionnea

Ostin jo lopputalvesta keittiöön uuden lampun. Ne Ikean jättituutit vain alkoivat ärsyttää liikaa, halusin jotain pienempää ja kevyempää. Vihdoin keksin, että pienet retrolamput olisivat saarekkeen päällä oikein somat. Sellaiset, joista yksi on ollut lastenhuoneen valaisimena. Ja kas, maailmankaikkeus kuuli ja löysin saman tien nettihuutokaupasta pikkulampulle parin. Ja nyt ne ovat katossa ja oikein kauniit. Vielä kun joku ihan oikeasti ottaisi asiakseen laittaa keittiön kunnolla järjestykseen. Jospa joku päivä, viime aikoina olemme olleet kotona hiukan vähänlaisesti. Toisaalta, ehtii sitä myöhemminkin. Nautitaan nyt niistä satunnaisista auringonpaisteista täysin rinnoin ja nimenomaan ulkoilmassa. Edessä on kuitenkin pitkä ja pimeä syksy ja paljon aikaa pitää sadetta sisällä.
 



Pitää kai minun esitellä viikonlopun makasiinikirppiksenkin löytöosastoa. Kaikenkokoiset rasiat ja matkalaukut ovat ehdoton heikkouteni. Ja langat. Nähtävästi myös kirjontalangat... Alimman kuvan nimi voisi hyvin olla hamsterin toteutunut haave. Tuo pikkuinen pahvisalkku on alkujaan ensiapulaukku, aika sopivan kokoinen vaikka noiden kirjontalankojen säilyttämiseen. Ja kirjontalangat taas. No, ehkä minä kykenen lahjoittamaan niistä nipun kirjontaa aktiivisesti harrastavalle, tosi taitavalle anopilleni. 

4 kommenttia:

  1. Aika hyvä tuuri kävi että löysit parin tuosta vaan! Kovin ovat soma pari. Aurinkoisia päiviä ei siivoamiseen kannata hukata, kyllä sitä pimeää ja vesisadetta siiten taas piisaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kieltämättä hyvin hämmentynyt, kun kerrankin joku tarve täyttyi ihan etsimättä. Mun pitää tunnustaa, että olen tainnut toteuttaa tuota teesi turhankin pieteetillä. ;)

      Poista
  2. ihana salkku ja upeanväriset langat. Vaikka en kirjontaa harrastakaan, voisin vain tuijotella lankoja ja järjestellä niitä värien mukaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se mullakin noisa vähän on. Mä yritän kyllä kovasti intoutua myös kirjomisesta, mutta oikeasti noi kirjontalangat ovat niin ihania, että pääosin mä vain silittelen varastojani ja järjestelen niistä kaikia ihania väriyhdistelmiä... Saattaa mennä pikkuisen omituisen puolelle. :D

      Poista