maanantai 23. helmikuuta 2009

Yösyöpöttelyä

Illalla iski makeannälkä ja kun kaapissa oli suklaata ja jääkaapissa rahkaa, soveltelin digestive-pohjaan suklaa-rahkapiiraan. Oli hyvää... Slurps.

Muistiin vielä teelmän rakenne.

pohja:
puoli pakettia digestive-keksejä murskana
2 rkl tummaa kaakaojauhetta
50 g margariinia

Keksit murskataan ja niihin sekoitetetaan kaakao ja sulatettu rasva. Painellaan irtopohjaiseen vuokaan ja paistetaan 180 asteessa n 10 min.

täyte:
2 munaa
n 1 dl sokeria
purkillinen rahkaa
ripaus vaniljasokeria
levyllinen Pandan hurmaavaa tummaa suklaata murskana.

Sekoita munat, rahka ja sokerit tasaiseksi seokseksi ja lisää suklaa joukkon. Kaada seos pohjan päälle ja paista 160 asteisessa uunissa reilu puoli tuntia.

Anna jäähtyä ja nauti. Mä luulen, että jos tuossa korvaa suklaan marjoilla tms, tulos voi toimia mainiosti.


Muutenkin olen onnistunut kehittelemään jonkinmoisen hämmästyttävän leipomisvimman. Kyllähän minä olen osannut leipoa aina, mutta se ei ole koskaan ollut mikään suosikkilajini. Ruoanlaitto on aina ollut paljon hauskempaa. No, nyt mm. ostin itselleni Nigella Lawsonin "How to be a domestic goddess"-kirjan ja kuolailen siitä kuvia ja ohjeita. Vanhaksi ei ole tulemista, muuttuu naiseksi. ;)

No, taustalla lienee jotain muutakin ihmisenä muuttumista, toivottavasti jopa kasvamista. Olen aina ollut vähän poikamainen jollain tapaa, aika selkeä ja graafinen tyyliltäni. Nyt olen huomannut, että hameitakin voi käyttää ja muitakin yläosia kuin yksivärisiä t-paitoja ja pooloneuleita. Tätä kehitystä on tosin tapahtunut jo jokusen vuoden ajan.

Ja kaikkein eniten jän-nit-tää talokauppojen kohtalo. Tänään on ohjelmassa pankissakäynti, joka ratkaisee aika paljon. Hui...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti