sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Ei malta kirjoittaakaan... Odotan siis innolla läppäriäni kotiin. Sen tiedän, että se on Suomessa. Saan siis rakkaani lähipäivinä takaisin. Ihan huvittavaa kaivata elotonta esinettä näin. Toisaalta ero on tehnyt ihan hyvää, olen viettänyt aikaa virtuaalimaailmassa huomattavan paljon vähemmän kuin normaalisti ja ihan rehellisesti sanoen se on ollut hyvä se ja aion jatkaa samalla linjalla vastakin. Muutenkin on ollut mukavaa. Olimme tyttöjen kanssa pari yötä mummulassa ja mummulakyläilythän ovat ihan parhautta. Silakka vielä nukkui mummun ja vaarin makkarissa eli minä sain ihan oikeasti nukuttua kunnolla piiitkästä aikaa. En nyt ylettömän pitkiä öitä, mutta nukuin ne yöt kuitenkin. Sekin on paljon se. Eilen Silakka sai kengät. Kuomissa ja kumisaappaissa alkoivat jalat hiota. Nyt on sentään lenkkarit ja sandaalit, ehkä niillä hetki selvitään. Pitää silti ostaa vielä kunnolliset, tukevat sandaalit. Minulla on omien ja lapsieni jalkojen suhteen se periaate, että kenkien pitää olla hyvät ja mielellään omaan jalkaan ostetut. Toki meillä noita kierrätyskenkiäkin löytyy, mutta nyt kävelyvaiheessa olisi hyvä, jos lapsi ei kopioisi siskonsa askelvirheitä kengän kautta. (Ja siis tuolla isommalla koipeliinilla on oikeasti vähän vikaa askelluksessa) Hiukan haikeutta herättää se tosiasia, että laitoin yhdistelmävaunut myyntiin. Perjantaina talouteen rantautuivat Brion Racet ja emmeköhän ne niillä jatkossa selviä. Haikeutta hälventää aika tavalla se tosiasia, että nuo Racet vievät paljon, paljon vähemmän tilaa ja jos joku ostaa nuo rattaat, se joka paikassa tiellä oleva kova kantokoppakin lähtee. Mutta on se silti hassua, että ei meillä ole enää vauvaa eikä tule moista enää tulemaankaan. Yksi elämänvaihe on ohitse. Seuraavan kerran sitten sylittelen omaa jälkikasvua edustavaa vauvaa mummuna. Toivon mukaan sekin onni vielä osuu kohdalle. P.S. Sain Hannalta kivan haasteen. Palaan siihenkin, kun kone on kotona.

2 kommenttia:

  1. Kivakiva, että läppärisi on tulossa pian. Olen jonkun kerran käynyt kurkkimassa, joko näkyisi luontokuviasi. :)

    Ja mukava, että olet saanut nukkuakin. Itselläni kun ei ole lapsia, niin välttelen selkeisiin lapsijuttuihin kommentointia, mutta tähän rohkenin, koska toisella siskollani on puolitoistavuotias lapsi (41-v:n
    esikoinen ja ehkä ainut) ja näin vanhempana (olen 46) olen jaksanut ihan eri tavalla olla kiinnostunut lapsosen unista (ja äidin!!!) kuin mitä jaksoin reilu parikymppisenä veljeni ja toisen siskoni lasten kanssa.
    Aika kauhulla usein mietin, että miten pienten lasten vanhemmat oikein jaksavat (uni, arki, toimeentulo, kaikkimitänyton) ja yksi ystäväni totesi mulle: "ei ne jaksakaan". Karua, mutta varmaan välillä ainakin kovin totta. Lasten vanhemmille toivon kyllä apua ja itsekin autan missä voin siskoani, nykymaailma vaatii vanhemmilta suht paljon, vaikka ei edes olisi mikään "tahdon-kaiken-olen-super -vanhempi".

    Noh, tulipas kommentti, toivottavasti ei haittaa. :)

    VastaaPoista
  2. No asiasta kommentoit eikä mua kyllä häiritse kommentointi asian vierestäkään. ;) Ja juu, kyllähän jaksaminen on välillä vähän kortilla, mutta toisaalta siinä, että lapsi on pieni, on niin paljon kaikkea ihanaa, että se kummasti auttaa jaksamaan. :) Plus tietty se, että minulla kuitenkin on jonkinmoinen tukiverkosto ja joskus pääsee mummulaan nukkumaan. Ihanaa, että sinä jaksat olla tukena siskollesi, se on tosi tärkeää.

    Niin ja sen mun koneen pitäisi saapua huomenna. Niitä luontokuvia on kyllä jo kertynyt. ;)

    VastaaPoista